lørdag den 29. september 2012

Hvor er det dårlige vejr når man har brug for det?

Jeg bliver vist ikke meget bedre i kajak ved at ro en masse kilometer på fladt vand, så jeg gik ind på farvandsvæsnet sejladsudsigt, for at finde et sikkert med udfordrende sted i nærheden. Juelsminde var stedet hvor der kunne forventes mest vind og bølger. Varslet var 8 ms, og ½-1 meter bølger. Men jeg så ikke mange bølger på 1 m. Jeg havde håbet på lidt mere, så jeg kunne blive lidt mere udfordret, og måske få en lille surftur.

Pauserne var der ikke noget i vejen med. Kaffe, karry suppe og snickers. Så var jeg klar igen.
Efter pausen var det på med neopren huen og ud i bølgerne. ud på 2 m. et rul til hver side, og et stykke ud for at forsøge at fange en bølge indad igen, helst glidende på en bølge, men der var nu ikke så meget at komme efter idag. Dette gentog jeg nogle gange.
Jeg kan mærke at det at tage nogle rul, får mig til at slappe mere af i bølgerne og jeg er ikke så bange for at kæntre.



Det varierende skydække gav nogle fantastiske scenerier.
Jeg skrev 8 km i loggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar